Saturday, February 11, 2012

Sebelas Februari. Semoga Berjumpa Lagi.

Salam Beloggers yag sentiasa dalam rahmat dan redha allah sekalian.

Alhamdulillah. Segala puji bagi Allah. Syukur atas segala nikmat dan pengurniaan-Nya untuk hari-hari yang telah berlalu, untuk hari ini, dan insya-Allah untuk hari-hari yang mendatang.

Ambang 11 Februari 2012. (Catatan Hari ini)

12.00 tengah malam:  Study bersama adik-adik Team Aceh. Zaf dan Syira. (Memang adik sangat)
1.00 pagi : Balik ke rumah dan tidur. 
10.00 pagi: Hantar Cik Syira ke MC bersama Zaf.
2.00 petang: Memasan puding gula hangus di rumah sorang2. *Family semua keluar.
6.30 petang: Celebration. Ada Brownies, ayam golek, roti naan, dan caramel yang telah siap.
10.15 malam: Waktu sekarang. *ketika menulis entri.

Alhamdulillah. Tiada gunung yang terlalu tinggi, tiada laut yang terlalu luas, tiada kata yang terlalu indah, tiada ungkapan yang terlalu agung selain kalimah Syukur pada Allah.  Hari ini, genap usiaku 20 tahun. Alahamdulillah. Good bye to my teen-ages. Will miss you alot. My teen-ages yang telah dilalui dengan pelbagai ragam, suka duka, senyum tawa, dan lawak ceria, tak lupa juga untuk segala perit jerih dalam usia belasan tahunku. 

Kini, telah melangkah satu tahun kehadapan. Telah melangkah kedepan, telah semakin dekat dengan kematian. Ya. Kenatian itu belum pasti tarikhnya, tapi sudah pasti wujudnya.
Orang kata, kalau nampak tahi bintang, bolehlah buat wish. Kalau ada rezeki, insya-Allah menjadi.  Sepanjang jalan pulang dari solat Isya' tadi, duk perhati jugak di langit malam tu. Nak cari manalah sang tahi bintang. Yang ada, hanyalah bulan dipagari bintang. Tahinya tiada. *Ambil nafas sekejap

Beberapa wishes yang kuharapkan akan muncul kejayaan dalam bentuk sebuah kenyataan:
1.  Kejayaan 3.5 dan ke atas dan Final Exam.
2. Kejayaan dengan jayanya program KKB'12. Ameen. Tolonglah menjadi.
3. Kejayaan menukar kursus di mana Dekan tak benarkan. sad case! Peliz Dekan.
4. Seperti biasa, nak kahwin cepat. Lagi cepat lagi bagus. The more, the merrier. =P

Takziah dan Tahniah wahai diri. Hari ini adalahulng tahun kelahiranku yang ke-20 tahun.
Sudah melangkah ke usia 20-an, harus berperwattakn seperti 20-an. Harus lebih matang dalam menempuh cabaran mendatang,

Seperti biasa, akan ada sedikit pengisian tentang CINTA . LOVE .

Imbau kembali apa yang trainer saya cakap dulu sewaktu kem pemimpin pelajar pada tahun 2008. Cinta itu ada banyak cabangnya. Terpulang pada kita bagaimana nak melengkapinya.
Cinta pada ALLAH Cinta pada RASULULLAH Cinta untuk IBU AYAH Cinta untuk UMMAH Cinta pada KECEMERLANGAN Cinta untuk ISTERI (yang last tu tambah sendiri) =P
Dek kerana terlalu penat, sampai terlena di hadapan kaca laptop ini. Okay sambung kembali. 

Sejak kebelakangan ini, sering saja sibuk digemparkan dengan berita bahawa sahabat - sahabat saya sedang me;angkah ke alam rumah tangga. Oleh itu, jari-jari yang nakal ini, pergila buat entri yang bukan-bukan tentang perkahwinan, pernikahan, dan yang sewaktu dengannya. Hinggalah ada sahabat-sahabat saya yang bertanyakan tentang ini. Terkedu nak jawab. Conversation orang A dan B seperti berikut.

Soalannya: Siapa calon or bakal kau tu ?

Jawapan: Sungguh. Benar. Dan betul. Belum ada yang pasti lagi tentang yang ini. Siapa orangnya nanti, itulah dia. Tak berani nak memberi apa - apa hint sebelum semuanya pasti. Just wait and see.

Soalan: Dah melamar ke?

Jawapan: Buat siapa - siapa yang terasa seram nak dilamar, harap bersabar. Buat sesiapa yang rasa teruja nak diproposed, sambunglah istikharah untuk bertemu pemuda kahfi itu. Benar. Lelaki yang baik hanya untuk perempuan yang baik. Bukannya niat tak mahu berterus terang, cuma tak sanggup nak berjanji terlalu awal. Sebabnya, hati wanita ini terlalu lembut dan tenang. Tak mahu menggangu ketenangan itu dengan janji-janji yang belum pasti, dengan kata - kata manis yang belum terjamin pengakhirannya. Oleh kerana, nak menjaga ketenangan hati itu, dan tak mahu menggangu kedudukan hati lembut yang sedang tenang itu, lebih baik menjauhi dulu sampai tiba masanya. Tak berani nak mainkan perasaan orang, kes naya nanti. =P

UAI kata, perempuan solehah patut kahwin dengan lelaki soleh. Lelaki soleh yang lain perlu kahwin dengan perempuan tak solehah. 
Persoalan di sini ialah, adakah lelaki yang tak soleh tak payah berkahwin? Jawapannye ialah, semua lelaki akan menjadi soleh kelak. Hehe.

Dah lari topik sedikit, maaf kerana masukkan point perkahwinan lagi dalam entri kali ini. Point utama adalah, nak cakap bahawa, today is my birthday. Terima kasih Allah. Uda saya adalah orang pertama yang wish. Thanks ud! dan seterusnya adalah my family members. Baba, emak, dan adik-adik. Thanks for this simple celebration. Alhamdulillah.

How I wish I could make KKB'12 ini berjaya. Ya Allah, moga doa hambamu di hari lahir ini akan termakbul. Ameen. Ameen. Ameen.
p/s: Sehingga berjumpa 11 Februari bagi tahun yang akan datang. Adakah aku akan masih single pada 11 Februari 2013. haha. Tunggu dan lihat. (sempat berangan. hehe)

pp/s: Waktu sekarang: 11.30 malam. Menuju ke ambang 12 Februari. Renung di luar tingkap. Banyak bintang. haha. Tiada pulak tahi bintang nak make wishes. hehe.

ppp/s: Terima kasih untuk semua ini ya Allah. 

pppp/s: Aku pasti akan merindui 11 Februari. Selamat tinggal 11 Februari. Jumpa lagi tahun hadapan.

Senyum sambil terharu. =P



2 comments: